
Voorbeeld
Vooral terreinen met veel (toekomstige) laadvraag en grotere energieverbruikers zijn interessant, zoals drukke woonwijken, parkings van supermarkten, ziekenhuizen of bedrijfszones. We houden in onze locatiezoektocht ook rekening met de eventuele toekomstige plannen van de gemeente om autoluwe zones in te richten in de dorpscentra.
Hoe werkt het?
Een laadplein ziet eruit als een zonnecarport met daaronder laadpalen met stationaire batterij. We mikken, afhankelijk van de beschikbare ruimte, in eerste instantie op een laadplein voor een 20-tal wagens. Zonder grote investering voor de gemeente kunnen hier op korte termijn vier tot zes laadpunten voor elektrische wagens geplaatst worden. In het beste geval bevindt zich naast het laadplein een (gemeentelijk) gebouw. Dit gebouw kan dan meegenieten van de goedkopere en groene zonne-energie. Win-win voor de inwoners, de gemeente en de medewerkers.

Wat is de prijs?
Het aanbod is gratis voor gemeenten. We vragen aan de gemeente om enkel de aansluiting op het Fluvius-netwerk te betalen.
